23 juli 2009

Varför byter jag?

Som ni kanske vet så bloggade jag förut på blogg.se’s bloggplattform men byter nu till blogger.com. Nu kanske ni undrar varför jag gjorde det? Några av anledningarna till varför jag byter kommer här.

1. Ingen reklam
På blogg,se kan man inte själv styra över reklamen som blogg.se lägger in i bloggarna. Jag ser hellre att jag utnyttjar annonsplatserna så att jag själv kan få ut något av det. Här på blogger väljer man själv ifall man vill ha reklam eller inte och väljer du att ha reklam på din blogg är det du själv som får vinsten.

2. Bättre designer
Det finns ett tusental färdig gjorda teman till blogger som man kan ladda ned gratis.

3. Enklare att ordna din design
Att lägga till saker till din sidebar är krångligt på blogg.se. Där måste du gå in i kodmallen för att göra ändringar, det kanske inte är så svårt men det är onödigt krångligt. Här på blogger är det bara att “drag and dropp” som det så passande heter på engelska.

1 kommentarer:

Jennie sa...

Jag gillar helt klart blogger.com bättre jag också ! :)