24 juli 2009

Larm+Polis

Har haft en mycket händelserik kväll.

Det enda jag hade kvar var att larma och låsa efter mig på jobbet. Självklart kommer jag och larmet inte riktigt överens och plötsligt råkar jag väcka hela Nybro. Larmet lät högt, mycket hööögt. Fick då ringa Marcus i panik för att få vägledning om hur jag ska få tyst på åbäket. Han vägleder mig och tillslut (vilket känns som en evighet) får jag stopp på oljudet.
Sätter mig genast på cykeln och cyklar så fort jag kan där ifrån. Som tur var fanns det ingen utanför som såg mig (vad jag vet i vart fall).

Möter upp Stefan på vägen hem, vi hade planerat att jag skulle hanka på honom hem.
Vi hade bara kommit några kilometer innan Stefan såg en bil i backspegeln. Så jag släpper och cyklar föra honom för att jag ska synas lite i vart fall (har inga lysen på cykeln, men det kommer så småning om). Jag trampar på och plötsligt börjar hela omgivningen blinka blått samtidigt som de i bilen lägger sig på tutan. Seriöst jag höll nästan på att cykla av vägen. Men jag stannade, vilket även stefan gjorde. Nästan lite status att ha blivit stoppad av polis på cykel/moped.


0 kommentarer: