08 oktober 2010

Underbar dag!

"Tvingade" med mig en frivillig Frida ut till stallet. Var grymt kul att få med henne dit. Kände mig lite som den där  14 åriga stalltjejen igen. Hur mysigt som helst. Mår verkligen bra av att få dofta häst igen.
Hade stona med föl och 3åringarna inne. Mysigt att borsta och pyssla häst igen. 
Det går verkligen inte att förklara hur mycket jag saknat det. Så tyvärr, nu lär de inte bli av med mig på ett tag.

På vägen hem svängde vi förbi min päron för att lasta ur Rolf, dock var vi för små och svaga för att lufta ur honom. Vi fick så fint skruva logg honom ur buren och plocka ihop honom för att kunna leda honom ur transporten. Nu behöver han bara lite mat så är han igång sedan.


1 kommentarer:

Hanna sa...

Hej igen=)
Det är inte så långt mellan städerna med tåg, tar nog max 20 min har jag för mig. Båda ställena har det vanliga shoppingutbudet (hm, gina tricot, kicks osv) men i Västerås är affärerna något större. Egentligen är inte skillnaden så stor i utbud, varken på mat, fika eller shopping utom storleksmässigt. Oavsett vilken stad du bosätter dig i har du ju enkelt tillgång till båda, du åker ju tåg mellan obegränsat på ditt studentkort. Personligen föredrar jag Eskilstuna, just för att det är mindre, lätt att promenera dit man ska och lite udda affärer och fik. Party är det i båda städerna om du är student=)
Finns en del fina naturområden både i E och V, är inte så jätteinsatt i det eftersom jag pendlade och inte bodde där men natur finns absolut på cykelavstånd iaf. Jag hoppade av utbildningen 2003 och har sedan fått ett barn till och ett roligt jobb så just nu har jag inte planer på att fortsätta plugga men om jag inte kan fortsätta med mitt nuvarande jobb pga bilolyckan så funderar jag på att slutföra den.Vi får se=)
Hoppas du blir lite klokare av mina svar. Egentligen ska du nog tänka så här om du funderar på att flytta på dig att det spelar inte så jättestor roll var du bosätter dig, du kommer att spendera tid i båda kommunerna genom plugget och det finns alla möjligheter i världen att flytta mellan om du tycker att du valt fel. För mig är Eskilstuna perfekt, en lagom stor stad med stor tillgänglighet med ändå lite mindre=)