10 december 2010

April 2010

Jag byte både diabetessköterska och läkare, fick Mats som diab.ssk och trivs fruktansvärt bra med honom. Skulle utan problem kunna ringa honom som jag ringer Sanna. Mats förstod problemen jag har då jag inte längre litar på Paradigm pumpen, den har gett mig fantasi höga enheter när jag istället bara bett den om 2E. Mets förstod det som ingen annan ville ta tag i, alla andra sa hela tiden att det var för dyrt att byta pump. Men nu äntligen. Jag valde att istället för Paradigmen börja använda mig av Animas och den har jag nu efter 10 månader fortfarande inte haft några som helst problem med. Vi älskar varandra!
Jag hade dock lite små problem när jag skulle välja färg, jag visste att jag vill ha någon som inte är svart eller grå. Men jag kunde inte välja, så jag bad Mats välja färg åt mig och det blev den gröna Animas 2020.

Det var även i April som jag gick med i vår lokala diabetesförening, inte som en ordinarie utan som suppleant. 
Jag tror att de är hyfsat nöjda med min insatts det här året, jag har försökt, jag har gjort och sedan kan jag inte göra så mycket mer än så. Jag kan inte dra hela lasset "ungdomar" själv. Jag pratade enormt mycket med Mattias och Lisa den här månaden, två vänner som jag kommer hålla otroligt hårt i.

Jag fick möjlighet att testa Accu-chek mobile mätaren. Det var min bästa kompis så länge jag hade stickor kvar till den. Dock var mätaren inte upphandlad i länet så jag fick gå över till freestyle lite mätaren istället. Visst, den är liten och smidig men inte alls lika smart som mobile mätaren som hade 50 stickor i sin trumma.


0 kommentarer: