06 december 2010

Decembergatans hungriga andar

"Jag vet att jag inte bor i en grotta och det är krig och jag blir våldtagen av soldater och det kryper flugor som lägger ägg i öppna sår på min arm, men det är ändå orättvist.
Så jävla orättvist."

Jag har precis börjat läsa en bok som heter Decembergatans hungriga andrar skriven av Ulrika Lidbo Jag har precis börjat i den men jag är fast. Det handlar om en tjej med ätstörningar, bibliotekarien som tipsade mig om den sa att den berörde henne något otroligt. Jag är helt fas i boken, har svart att släppa den, så jag återkommer med mer om den när jag är klar. Man fastnade sjukt lätt i den i vart fall.

Så här skriver aftonbladet.
"Ulrika Lidbo har debuterat med en bok som får det att krypa i huden. Det är obegripligare och otäckare än den värsta skräckroman - och ändå förstår man precis varför Jenny lockas att köpslå med sitt liv. Det jobbiga är bara att när man väl har hoppat så är det så oerhört svårt att stoppa fallet."

0 kommentarer: