17 juli 2015

Ett första försök på hundklubben!

Sambon och jag kollade in agilityhindren på hundklubben idag, hunden var självklart med. Snacka om lättlärd när det gäller sådana saker, nu ska det tragglas så allt sitter på kommando.

Jag är nybörjare på allt vad agility heter, men någonstans måste även jag lära mig. Planen som den ser ut nu är att gå en agilitykurs i vår. Hade tänkt redan nu i höst, men jag känner att jag aldrig kommer hinna med hunden som höggravid. Så vi lektränar lite under tiden, se om slalom, tunnel och sådana basic grejer kan läras in på hemmaplan. I vart fall grunderna, jag vet att det är viktigt att göra rätt från början och självklart tar jag hjälp av kunniga personer på hundklubben. Åker ibland på de öppna träningarna, mycket för att se och lära. 


0 kommentarer: