24 november 2010

Bil? båt!

Just nu är tillfället då jag undrar varför jag var så pass dum så jag köpte en bil. Det var förtusan en båt jag hade behövt. 136:an består av en stor sjö, jag kör genom den här sjön nästan 5 mil enkel resa till jobbet. Det är översvämmat precis överallt. På gårdar, i hur, åkrar och sjöar. Jag har aldrig tidigare sett så här mycket vatten samtidigt.
Igår bestämde jag mig för att hinna till Kalmar innan jobbet på fredag. Jag måste verkligen ha ett par gummistövlar, ett par varma torra gummistövlar. Plockade åt mig en bilnyckel med tankarna "jag vägrar ta den utan radio". sagt och gjort, jag fick en av de andra. Insåg när jag kom ut att bilen jag valt inte stod här uppe, så jag fick ge mig ned på andra parkeringen. Får en chock när jag hittar min bil då det är en djup sjö runt. Jag har i detta läget gympaskor på mig. Ingen bra kombo. Men jag har inget val, jag tar tt djupt andetag och ger mig ut i den tillfälliga sjön runt min bil. Jag känner hur vattnet forsar in i mina skor och inser att jag inte kommer få torrt om fötterna fören tidigast klockan två då jag kommer hem.
Så på fredag ska jag köpa gummistövlar!

0 kommentarer: