13 september 2009

Göteborg.

Nu ska jag försöka slänga ihop lite om vår tripp till Göteborg.

Från början var det planerat att Stefan och jag skulle vara färdigpackade och ha hämtat upp Danne och Sarah klockan åtta på morgonen. Men verken Stefan eller jag är några höjdare på att planera tiden. Så vi råkade vara ute lite sent. Men vid halv nio stod vi hos Danne och Sarah och packade in deras saker i den fina gröna bilen som min mamma vart så snäll att låna ut.

Danne hade baguetter som han glömt på jobbet. Därför fick det bli en liten tur runt Nybro innan vi äntligen kunde ta oss iväg. Vi hade lite problem med att hitta något att äta när vi kom ned/upp/bort(?) till Göteborg. Va hade parkerat vis nordstan och skulle därifrå
n hitta något att äta.
Ingen ville bestämma vad vi skulle äta, därför blev det att vi gick, gick och ja vi gick lite till. Vi började alla sura ihop lite, vi var alla trötta, hungriga och ja lättretliga.
Men så fort vi fått i oss lite mat så blev allt så mycket bättre.


Danne och Sarah på Nordstan

Efter maten var det dags att försöka leta rätt på vandrarhemmet. Det tog ett tag men tillslut hittade vi. Vi checkade in och tog nästan genast första spårvagn in till stan igen. för nu var det Liseberg som drog. Hade en sjukt rolig kväll. Vi åkte allt vi kom åt (utom uppsvinget, jag ville inte åka själv så skippade den).
Hade en kanon helg tillsammans med Danne, Sarah och Stefan.


0 kommentarer: