12 augusti 2010

Pump / Sprutor

Jag har under sommaren gått över till sprutor efter att pumpen lossnat från kroppen ett antal gånger per dag. Jag tröttnade helt enkelt att byta nålen till pumpen flera gånger om dagen. Anledningen till att den inte satt fast som den skulle var troligtvis att man aldrig var torr. Du hann inte mer än ur duschen fören det rann svett om dig igen. Sprutor har vart otroligt smidigt nu i sommar, både på fet, på jobbet och på stranden. Men jag kan ärligt säga att pumpen är min bästa vän och nu sitter han här på min höft igen och plötsligt mår jag så mycket bättre och ligger så mycket jämnare i blodsockret.
Har i tre dagar vaknat på ett blodsocker mellan 5 och 7, vilket är helt perfekt. Ligger sällan för högt med pumpen, jag sköter mig så mycket bättre när jag har den än när jag har sprutor. Även om det har vart toppen med sprutor under sommaren.

Jag har haft jätte svårt att få bra värden i sommar, mycket är på grund av värmen som vi haft. Jag har flertalet gånger jobbat i 36 gradig värme och det är inte hälsosamt någonstans. Sedan vet jag inte om det bara är jag (gissar på att det är fler), men jag har jätte problem att äta när det är så varmt. det går verkligen inte.

Men nu är hösten nästan här så nu börjar värdena komma tillbaka dit där de ska vara =)

0 kommentarer: