12 maj 2010

Lagom

Vaknade va klockan halv sju i morse, hade ingen riktig koll på varför jag hade ställt klockan fören jag insåg att jag skulle in till Kalmar för pumpbyte idag. Klockan halv åtta stod mamma här nedanför, jag fick då köra hem henne så jag kunde låna hennes bil för dagen. Jag var för första gången på väääldigt länge inne på sjukan i mycket god tid.
Efter lite bläddrande i diverse tidningar (undvek Dam och Hänt extra) så kom Mats förbi och plockade upp mg. Blev till en början ett kapillärt HbA1c. Även denna gång hade jag precis samma värde som sist (Januari) 6.1 även denna gång. Vilket är ett helt okej värde, även om jag tycker att det är lite väl högt. Men det är ju för att jag mår som bäst när jag ligger runt 4 i bls.
Sedan gick vi vidare in mot köket där Anette satt och väntade. Det var hon som skulle visa mig pumpen och dess funktioner. Hon var sjukt trevlig och det hela gick grymt fort. Jag har förvisso lekt med pumpen i två dar bara för att försöka hitta alla kul inställningar. Vissa hittade jag och vissa inte.
Men nu sitter den där, min alldeles egna mesgröna Animas 2020. Just nu älskar vi varandra och mycket är nog för att den har så underbart mycket roliga funktioner och för att den är ny.
Mats kom och gav mig en påse med en kokbok, en miniräknare och ett nyckelband vilket var ett tack från Accu-chek för att jag hade utvärderat mobile mätaren (min bästa vän). 

Jag har även vart förbi Dynamite och införskaffat två nya ringar till läppen. Diskuterade till tjejen som alltid sitter bakom kassan (hon med massa kul hårfärger) och det är egentligen för tidigt för att byta ringarna nu. Men eftersom att de är så pass stora och roliga att leka med kommer jag inte lämna de ifred så de får läka som de ska. Så då kom hon och jag fram till att jag borde byta till mindre ringar och då förhoppningsvis låta bli de lite bättre. Så nu ska jag bara lyckas få dit de andra oxå, vet vilket problem vi hade med segment ringen senast. Så vi får se om jag lyckas själv denna gång efter lite smarta tips från henne. Dock hade hon inte tid att hjälpa mig byta idag, men lyckas jag inte så skulle jag komma förbi på måndag igen.
Här lyckades jag även skaffa mig parkeringsböter. Typiskt mig grej att få =P

När jag ändå var i Kalmar gick jag förbi KPG för att se om det fanns någon möjlighet att jag kunde få mina betyg översatta till engelska. Vilket visade sig gå ypperligt och det visade sig även att jag var den första som bad om det. Men nu har jag mina betyg fint översatta till engelska så nu ska jag bara fixa allt annat innan jag skickar in anmälan till San Diego.

1 kommentarer:

emelie sa...

gillade din outfit! ;D.. & snyggt blev det med dina ringar i läppen! :D