16 maj 2010

Laser game - Harrys

Tog 15.45 bussen till Kalmar för att bege mig mot Sandra/banan för Laser Game med 30-40 taggarna. Jag ägde inte lika hårt som sist, men jäklar vad skoj det är. Trodde att jag skulle vrida mig i träningsvärk när jag vaknade idag, men än så länge är det lugnt. Har till och med lite små sug på att dra ned till badhuset för att simma några längder, men jag har känslan va att jag är för lat för det idag. Får bli en promenix runt slottet istället. Det är verkligen underbart mysigt att gå där i skymningen när slottet är upplyst. Bäst är det med sällskap.

Helen och co hade delat upp oss i tre lag, vilket blev att vi spelade fyra matcher/lag alá 15 minuter styck. Jag tycker lagindelningen var bra. Vi vann nog inte, men vi kom heller inte sist. Det var smart planerat då vårt lag fick ta duscharna först, vi fick både varmvatten och mest tid, vilket var toppen. Visst, för att va tjej är jag för det mesta klar ganska fort. Lite fundation för att täcka den fina röda nyansen jag gärna får vid alkoholintag. Lite mascara och massor med kajal. Till det slänger vi i lite kladd i håret och ställer skiten upp så gott det går (insåg igår att jag är i stort behov av klippning, det växer som ogräs).
Jag hade en lagom blandad grogg med mig, den bestod av fruktsoda, koskenkorva och cider. Var tvungen att på något sätt få i mig sommarcidern (+46) som jag hade köpt, groggade man på det gick det alldeles ypperligt, fick dock förvränga smaken med ytterligare en cider dock en god denna gång.

Harrys nästa. Fick en pistonhead öl (på burk) av en i gänget. Den var godare på burk än på flaska, men den smakar fortfarande vatten med lite essens. Lite flashback från den egyptiska ölen exet och jag drack i Sharm el sheik. Blev mat och dryck på Harrys. Var dock inte hungrig så jag delade en hamburgertallrik med Nicke.
Kvällen bestod av dans, mat, alkohol och underbart kul umgänge.
Fick tillslut efter att ha missat bussen skjuts hem.. Mej likie.

0 kommentarer: