17 maj 2010

Sanna!

Vaknade till liv ordentligt i morse av att telefonen ringde runt nio. Det var ett nummer jag verkligen inte kände igen. Men jag tog mod till mig och svarade, trodde det var något usa nummer först, men ack så fel jag hade.
Det visade sig vara världens bästa Sanna som satt på flygplatsen och ville prata slut på pengarna hon hade på mobilen. Helt sjukt underbart roligt att få höra hennes röst igen. Saknar att ha hennes kloka tankar och tycken här.
Det är inte många jag öppnar mig för och berättar allt för. Men Sanna är den som vet mest om mig och mitt liv. Sexsnacket är svårt då hon kan va lite små pryd när jag väl kommer igång, men det brukar gå över efter en öl eller fem.
Jag tänker tillbaka och ler åt tiden vi hade på krogen. Alla sjukt galna kvällar tillsammans med brorsan och hans gäng.
Jag förstår verkligen inte hur vi orkade. Jag slutade jobba sent, var sällan hemma hos Sanna innan åtta, ibland inte fören nio. Blev då till att ninja duschen med ölen i handen och snygga till sig samtidigt som några omgångar av pyramiden. Sedan var det ut, vi visste att ”gänget” satt på antingen KM eller på The rock så det var för det mesta dit vi gick. Någon enstaka gång blev det Enesto för dans. De få gångerna vi va på Enesto minns jag ganska väl, eller okej, allt är en dimmig sörja. Men jag minns sådana delar jag inte borde minnas. Sov för det mesta på sannas soffa, men långt ifrån alltid. Fanns en jäkligt behaglig säng i området där My bor…

Hemma och i säng sent, ibland väldigt sent. Upp pigg och glad vid halv sju då bussen ut till travet gick. Det var mer än en gång chefen och co skrattade åt en när man kom inramlande vid sju. Men jag levde livet och älskade det.

Jag ser verkligen fram emot den här sommaren med Sanna. Vi ska äga Strand! Vi ska; grilla nere vid stranden med en kall i handen, promenader, Winnerbäck, The ark, ha de bästa fyllorna ihop, roadtrippa, vi ska leva livet i sommar!

0 kommentarer: