20 augusti 2009

Ingen skola - Massa sol


Fick inte igång mopedhelvetet idag. Så det blev ingen skola för mig. På sätt och vis ganska skönt. Sitter nu ute i solen och myser. Riktigt skönt då det fläktar lite. Har lånat sambons höronlurar så jag slipper spela upp True Blood för hela byn. För det är min plan, sol, True Bood och glass. Ska springa in i frysen och hämta mig en glass tror jag.

I morse fick jag ett ryck. Jag ska ta upp det här med LCHF igen. Ge det ytterligare en chans och då försöka hålla det till 200%. Finns så mycket goda recept som jag har tänkt att prova. Nu på morgonen gjorde jag så kallade frukostbullar.

3 dl riven ost
3 ägg
3 msk majonnäs. Jag har även bytt ut majonnäsen till creme fraiche, vilket funkar lika bra.

Blanda ingrediensena och lägg sedan i husk, jag brukar ta 6-7 tsk och sedan lite sesamfrön ev lite solrosfrön, bakpulver och lite salt. Klickar upp smeten på bakplåtspapper. In i ugnen i 225 grader i ca 10-15 minuter.

Näe, nu ska jag kolla True Blood. Höres.

0 kommentarer: