11 augusti 2009

Mangomuffin

Jag chansar. Hoppas på att dom blir ätbara, har precis plockat ut dom ur ugnen och väntar på att dom ska svalna så att jag kan smaka på en. Dom luktar sjukt gott och ser smarriga ut.

Jag min ägghjärna tänkte mig inte riktigt för till en början. Har datorn inne i vardagsrummet och springer fram och tillbaka för att läsa receptet som jag fått av Blåbäret (bukefalist). Kommer sedan på att hallå, det är en enormt liten laptop jag har. Varför inte ta den med mig ut i köket? Sagt och gjort, Den lilla rosa fick följa med och bevaka bakningen.

Blåbärets never fail muffins!
Räcker till 12 mufiins.

200 grader, 15-16 minuter

100g smör (smält)
2 ägg
2 dl socker
1 msk vaniljsocker (minst! )
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Hackad vit choklad efter behag och behov.
Till detta mixade jag en mango till en pureliknande sörja. Där i tillsatte jag lite riven blockchocklad (jag uteslöt den vita chockladen då jag inte hade någon sådan hemma).








3 kommentarer:

Victor sa...

Jag önskar att man kunde få provsmaka lite :) !

Becca sa...

Ojdå, kommer inte riktigt ihår hur stor Cortus är:P Haha nej då hon heter Like No Other så smeknamnet blev "Åttan" för hon föddes 8April:)
Jaså? Fick du tag på receptet?:P

Lisa sa...

Thumb's up!