15 november 2009

Fest

Tänkte försöka sammanfatta gårdagen/kvällen här. Började i Borgholm klockan elva och dansade DirtyFoxx. Det var riktigt jäkla skoj. Blev taggad som få på dans till kvällen. Eftersom att jag var osäker på när bussen gick fick jag skjuts av Petra, Jörgen Jesper, Nicke och Helena till Färjestaden.
Jörgen bjöd på öl under resan.

Väl i färjestaden hann jag gå förbi statoil innan bussen skulle gå. Köpte mig något att tugga på då jag började bli hungrig. Klev sedan av bussen vid Giraffen och innanför dörren till Obs stod diabetesförbundet så jag fastnade där en stund och pratade med dom. Lovade ringa Therese på Måndag.
När jag står där och pratar dyker Tina upp och jag drar då med henne en sväng till bolaget (där hon just hade vart).
Vi gick sedan in på Maxi och handlade det vi skulle ha till tacosen, där inne mötte vi även Ac. Vi tre packade in oss i bilen och brummade hem till Tina, där vi knappt lyckades hitta någon p-plats. Men tillslut hittade vi.
Där hemma väntade Johanna och Ellinor (hudkonsult från Mary Kay). Vi fick lära oss att ta hand om vår hy. Det fanns mycket bra och vettiga produkter, men de fanns inte i min prisklass (hade inte heller räknat med det). Men får se om jag kan få en ekonomi så småning om så ska jag kanske kunna lösa det oxå.

När Ellinor hade gett sig av så fixade vi iordning tacosen och medan Stina och Ac promenerade med Tistla så fixade Johanna och jag färsen. Okej då jag fixade färsen och Johanna höll mig sällskap.
Sedan blev det mat, massa god mat, trevligt sällskap och djupa diskussioner om både politik, sex och ungdommar.
Sedan blev det självklart den sedvanliga pyramiden. Jag blev full som ett ägg, vilket jag har en förmåga att bli när pyramiden kommer fram. Mitt här i någonstans ringer Nicke och frågar vart de ska hämta mig. 15 minuter senare står jag nere vid shell med en halv cider och en vinare. Då kommer dom, hela gänget i en mini buss. Jag fick äran att åka barnstol, det var mycket trångt och mycket litet. Men det gick det med.
Nu var det Sandra och dans som gällde och dansade, det gjorde jag. Tror jag hann med hela gänget och några till. Sjukt skoj.
Sista dansen fick dock något mög som försökte äta upp mig. Honom petade jag i magen och lämnade ensam på dansgolvet då jag gick och hämtade jackan.
Stina hamnade då i Torsås, så jag fick nyckeln av min bror och fick då bo hos honom så han kunde bo hos my utan mitt sällskap ^^


1 kommentarer:

Tina M sa...

Haha två ändringar får du allt göra :P
Tissla o iställer för torsås så hamnade jag i hagby^^
Får ju säga hur orolig du blev över mig :P
hahaha