04 juni 2010

=)

Sitter just nu på bussen hem från Emmaboda, jag hatar verkligen att åka buss men något bra är att äntligen har de skaffat AC. Det är grymt skönt och precis lagom svalt. Enda nackdelen är att den här bussen går genom varenda småby på hela ön. Gårdby, Dörby, Runsten.... Orkade inte sitta i Kalmar och vänta på nästa buss så det fick bli den här.
Men jag måste säga att Öland är otroligt fint den här tiden på året. Öland är mitt hem och kommer alltid att vara mitt hem, trivs sjukt bra här. Det är lugnt och skönt om man bortser från högsäsongen. Det tar 30 min in till Kalmar om man känner för det samtidigt som du kan öppna dörren och gå ut och strosa en sväng i skogen. Varför inte gå ett varv runt slottet eller ner till sjön?
Hur som.. Jag trivs grymt här och det gör att jag får lite ågren över hur jag ska göra i höst. Har så mycket tankar som snurrar men jag vet inte riktigt vilka av dom jag ska göra allvar av. Är grymt sugen på att plugga i Usa samtidigt som jag vill ge mig ut och resa i Europa, jag vill se P!nk (dock jobbar jag när hon är på Ullevi den 23/7 så jag tänkte se om man inte skulle kunna dra någon annanstans i Europa och se henne).

0 kommentarer: