07 juni 2010

Sommar!

Jag började dagen med att nästan försova mig. Vaknade 15 min innan jag skulle infinna mig på jobbet, så det var ju bara till att kasta sig ur sängen för att slänga på sig lite kläder att jobba i och sedan kasta sig på cykeln. Han skötte sig för dagen mycket bortser från att sadeln läcker vatten så det finns inte. En plastpåse pryder därför min cykelsadel för stunden. Mycket vackert.
Marie satte sig vid pianot och sommarsångerna var igång, kände mig som sju igen när jag lyssnade på henne (min gamla musiklärare). Men sommarstämningen kom igång ordentligt.
Senare fram emot lunch fick jag ett sms av Mimmi om att hon tänkte gå ned till sjöstugan och undrade om jag ville hänga på. Självklart, men då sa jag tydligt att jag vägrar att bada. Men tror ni inte att Ida "mesen" Alfredsson var grymt modig och hoppade i från bryggan. Det kan inte vart många grader över 15 (om det ens var så kallt/varmt), men lite kaxig är jag. Nu är premiärdoppet gjort och sommaren kan nu börja på allvar.

0 kommentarer: