21 juni 2010

Friends of 9B, Slottsskolan 2001-2004

Hoppar lite i händelserna. Får bli ett inlägg från i Lördags innan resten från Göteborg kommer. detta för att bilderna från Göteborg finns i Sannas kamera.

Bilderna i inlägget är stulna av Malin Johansson och Martin RJ.

Jag vet inte när jag senast var så trött som jag var när jag klev upp på Lördags morgonen. Var inte hemma från Göteborg/Ullared förrän halv två, två. Var så smart och tackade ja till jobb på Lördags morgonen. Så det var bara att pallra sig ur sängen och ninja duschen vid sextiden. Fick slänga på en balja kaffe för att hålla mig vaken. Men jag tog mig till jobbet och så länge jag inte stod still för länge gick allt ypperligt.
klockan 13.00 gick jag hem med planen att sova någon timme innan jag skulle köra hem mammas bil som vi lånat för resan till Göteborg. Istället fastnade jag vid datorn, snackade med random personer och blev plötsligt på toppen humör. Kunde verkligen inte vika mig för sängen just då.
Klockan blev lagom mycket för en sväng genom badrummet och sminklådan, dagen till ära blev det... Svart mascara, svart kajal och även lite rosa kajal. Fick till kombinationen ganska bra.
Till håret körde vi lite pulvrande, lite kladdande och massa sprayande, sedan stod det som det aldrig stått förut. På kroppen blev det svart skjorta, svarta jeans, grå converse och ett shockrosa nitbälte. Det hela toppades med en avart slips.



Körde hem bilen och mormor körde mig vidare till Djupvik där jag lyckades bli först av alla. det första Clas säger är "Heeej Ida, har du gått och blivit punkare"...
Några minuter senare kom resten av folket, vi blev ett gäng. Grillarna tändes, mat och dryck kom fram på borden. Jag hade med mig en grogg på renat, kaktus-juice och 7up, blev riktigt jäkla bra. Fick dock i lite mer renat än vad jag borde ha haft i tror jag, de som smakade anmärkte på att den smakade alkohol vilket jag inte tyckte.
Efter en hel del snack, mat och skratt drog vi vidare mot brännbollsplanen. Vi tjejer kan nästan känna oss utklassade (jag är dock lite små mallig över att ha gjort tjejernas enda homerun). Bullens gick för året vidare till killarna, vet inte vem av alla som ick äran att ta med sig burken med Bullens hem (som gick ut Nov -05).



Efter att vinnarbilden tagits och vi accepterat vår förlust drog vi oss vidare mot den inte så luftiga vinden för ännu mer snack. Nu var det dags att ta del av vad som hade hänt med alla under åren som gått. Clas bjöd på rabarberpaj, dock är jag gluten så det blev ingen paj till mig. Clas försvann för ett ögonblick och kom tillbaka med en liten flaska vodka raspberry. Ida känner att Linköpingsfyllorna är nära... Hon sveper flaskan och får kommentaren "Inte en reaktion".
Blev sedan hemåkning... Åkte med Camilla och Malin till Borgholm, tror resten av gänget drog till Kalmar, men min ekonomi höll inte för det så det blev Pubben i Borgholm.
Tror att jag helt utan mening råkade dissa Malin lite där (förlåt), hittade massa kul folk. Släppte loss framför livebandet (som för övrigt verkligen inte var min stil på musik) tillsammans med Marika och Cinna. Träffade efter det Katrin, Joel, Frida och co.
Vat inte vad klockan var men tillslut började jag röra mig hemåt. Kom hem och fick då för mig att jag tappat mobilen så jag gick tillbaka till pubben.. ingen mobil där fastnade istället i snack tillsammans med Jonsson, vid halv tre skickade han ett sms till min kära mor som talade om att jag skulle komma hem någon gång under söndagen och att jag var utan telefon. Går hem igen och vad hittar jag om inte min telefon när jag slänger mig på sängen.


Söndagen bestod i att vakna vid 11. Inse att "jäklar vad dålig jag är". Hinka vatten. Titta på 1 säsong Californication, 1 säsong True blood och nästan Tokio drift (somnade på mitten). somnade sedan för natten vid åtta tiden och vaknade i morse när Pernilla från poolen ringde och ville att jag skulle jobba.


Kära vänner! Lika illa som Bullens troligen hade smakat om vi hittat konservöppnaren, lika bra smakade gårdagskvällen! Vad är väl ett bröllop på slottet jämfört med syrebrist på vinden? Jag håller andan (för att hålla kvar känslan) till 2014, nytt fotbolls-VM och ny korvboll i Djupvik. Om jag kvävs innan dess vill jag ...att min askurna blir rundningsmärke. Deal? Var väldigt rädda om er, för ni är unika. Kram/Clas 


0 kommentarer: