13 juni 2010

Svammel om diabetiker.

Nyss hemkommen efter en sjukt jobbig dag på jobbet. Seriöst, höll på att få krupp men när jag tillslut fick människan att tala lugnt gick det bättre. Fick platta till henne fast snällt.
Sitter nu vid den öppna "balkongdörren" (fransk balkong) tar en välbehövlig cigg och dricker en öl. Lätt den godaste ölen på mycket, mycket länge. Var verkligen i behov av det efter dagen. Finns inget bättre än en kall efter en jobbig arbetsdag.
Lyssnar på diverse musik, ikväll är det The 69 eyes, Green day, Nomy, Mustasch och Lady Gaga som strömmar ur högtalarna och basen dunkar fint mot fötterna. Just nu känner jag bara att SOMMAR, HÄR KOMMER JAG...VAR ÄR DU???
La nu till lite Mimikry och lite Strangel, så nu är allt på topp. blev grymt sugen på att ge mig ut och springa en sväng, men det får vi ta en annan dag. Måste lägga mig i vettig tid ikväll då jag ska upp och jobba i morgon oxå. Sedan äntligen!!!! SOVMORGON!


Bilden är från diabetes lägret jag var på i Mars, det var de dagarna jag träffade några av de underbaraste, häftigaste och underbaraste människor jag någonsin träffat. Ja, det är Lisa och Mattias jag tänker på i första hand, det var vi som kom nära varandra och som fortfarande håller kontakten. Det var vi som insåg att något saknades när vi körde från Älvkarleby då Pontus inte var med.
Finns det någon som vet känslan av att en ordentlig känning så är det dom. Är det någon som vet hur pyton man mår när man ligger alldeles för högt så är det dom. Är det någon som vet hur sjukt pinsamt det är att behöva avbryta sexakten bara för att en känning attackerar och klubbar dig som aldrig förr, finns inte mycket som är värre än det. Finns det någon som vet vad jag menar när jag säger att "Jäklar vad det gungar i knäna" så är det dom och alla andra diabetiker.
Diabetiker är ett starkt folkslag, är det någon som bestigit berg, hoppat fallskärm, utforskat världen så är det en diabetiker. Mycket av detta görs bara för att bevisa för sig själv att "Jag kan".

Mattias och Lisa, ni är underbara och jag tänker inte släppa er i första taget. Så jag hoppas att ni inte har tröttnat på mig än.

0 kommentarer: