11 juni 2010

Tankar så här på lunchrasten.



Sitter på jobbet nu, har rast i 15minuter till. Hatar de här tidiga dagarna. Börjar s mycket hellre vid 7.30 än vid 7. 30 min it och dit låter inte så mycket, men det gör mängder, tro mig.
Jag börjar äntligen få hyfsad ordning på min lägenhet oxå, underbart. Idag blir det till att plockaupp det sista inne i rummet för att sedan ta en svängom med snabeldraken för att till sist svabba av det hela. Sedan vågar jag äntligen att ringa hyresvärdenom min jobbiga vattenkran som lossnar hit och dit.

Hade som plan att dra till ikea idag för att fixa spegel, hylla och lampa, men incke. Blev jobb för hela slanten, 7-15.30 kommer va lagom slut efter den här helgen. Jobbar tidiga och långa dagar hela helgen. Min nästa ledighet är på Tisdag, får se om det blir Ikea då istället, är i behov av en hylla på väggen och en spegel i hallen. Jag är tjej och behöver alltså en helkroppsspegel, både för "tuffa" egopix och för att se
helheten (börjar bli jobbigt med endast badrums spegel).

Men jobba = pengar så vad klagar jag för?
Måste ha råd att leva oxå och jag ser verkligen fram emot den här sommaren, den ska tillbringas tillsammans med de bästa (Ni vet vilka ni är). Det ska grillas, festas, jobbas, sparas, badas och ja vi ska kort och gott äga! Sedan får vi se vad som hände ri höst, jag ahr mängder av planer, frågan är bara vilken av dom man ska följa. Usa? Europa? Asien? Jobb? Plugg?

Sluta tänka = börja leva... Men när?

3 kommentarer:

daniel sa...

Leva ska man väl göra hela tiden?

Joakim sa...

Okok! Drygt när polarna bangar.. se till åka samtidigt som mig då haha!??

TINA M sa...

Meh Hallo du har ju Massor av hyllor som ligger på ditt golv....börja med att sätta upp dom din tomte^^ jag kan hjälpa dig på tisdag dag om du vill?? Jobabr bara till 15 då:)
Ses på måndag^^ :D