17 juni 2010

Gbg 1

Sitter just nu på 10e våningen i en lägenhet ute vid Kviberg. Utsikten är underbar från den här höjden.
Du ser allt och lite till. Sanna sover fortfarande (eller ja, halvsover). Jag kunde inte sova längre, utan sitter nu på sängkanten och lyssnar på intrycken. Det var en granne som duschade för en stund sedan och spårvagnarna går med jämna mellanrum.

Vägen hit igår var ganska roande, Innan vi ens kom ur Kalmar var jag fast i tre stycken modell bilköer...
Facebookande att jag inte ens får svar på några enkla frågor, så jag ger upp och livar upp bilkörningen lite istället. Blev en ganska kul resa och lagom då vi hittade  rätt vägar så dör datorn och vägbeskrivningarna är som bortblåsta. Vi löser det tillslut ändå och hittar nästan rätt. Hamnade dock på fel sida av området eller vad man ska säga. Så vårt tillfälliga boende (Skinny) fick så fint promenera ned till oss och lotsa oss i rätt riktning.

Blev till att bunkra upp någon cider/öl när vi kom innan för dörren och lite senare så satt vi på en spårvagn in till stan. Sjukt skoj att träffa människan igen, det var som sagt några år sedan. Han får saker att snurra bakom pannbenet. Skulle jag våga att ta steget ut och lämna allt bakom mig, det är det jag egentligen vill. Men vågar jag? Det är det som är frågan. Egentligen tror jag inte att modet är det största problemet. Utan att sätta mig själv i en situation som jag sedan inte skulle reda ut.

0 kommentarer: