15 september 2010

Animas.

Haft lite små strul med pumpen ett tag nu. Tål inte klistret på fästena ordentligt utan det kliar något fruktansvärt samtidigt som jag får stora sår när jag plockar ut nålen =/
Ringde Mats min ssk och fick hem Skin prep* och en plastlapp att sätta på huden där jag tänkt ha nålen.
Skin prep* är en pappersbit med någon vätska på som man ska ha på stickstället. Den funkade bra till en början med nu börjar det irritera trotts den.
Plastlappen och jag är inte alls vänner så de tänker jag inte ens försöka med fler gånger. Och hur snyggt är det på en skala att ha en stor jäkla plastlapp på magen?

Ska försöka ringa imorgon igen och se om han har några nya bra idéer. För det här funkar inte. Har just nu *räknar* 3st ärr på magen där jag tidigare haft pumpen.

Ska på besök hon både läkaren och ssk på Tisdag så om inte annat hoppas jag på att man får några bra tips den gången.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hur gillar du Animaspumpen annars? Har du varit tvungen att vända dig till supporten någon gång? Hur upplevde du den isf?
Håller på att välja pump just nu för andr gången. Har haft en Animas för flera år sedan och gillade den inte av olika anledningar....
För mig lutar det åt en Paradigm just nu.

Hanna sa...

Oj då, jag som hade hoppts på Paradigm...Vilket infusionsset har du då? Kanske byta? Jag prövade simple choice twist (gav mig klåda, skinprep hjälpte), comfort short (dryg att sätta dit rätt) och min favorit:inset 2 från unomedical, ingen klåda, 90 graders insättning med hjälp och chansen att välja färg=) Hoppas du får ordning på det!