21 september 2010

Ibland hatar jag det här med pump.

Hatar verkligen när pumpsatan strular. Vaknade med ett toppen värde 5.2, kunde inte bli bättre. Äter två yoggi till frukost och tar 2E insulin till det. Någon timme senare mår jag hel konstigt tar ett bls och har 21.3 i värde, ger mig lite mer insulin. Fick för mig att det var så pass högt pga all stress som var i morse.
Nu för 30 min sedan mår jag som en påse skit, tar ett blodsocker och vad ligger jag på? Jo 32.4 kollar då fästet till pumpen, och visst har nålen på något sätt åkt ur. De är de här gångerna jag önskar att jag hade haft sprutor.

Blev till att dricka massa vatten, ta lite snabbverkande och byta nål till pumpen. Insåg dock att jag inte satte nya fästet något vidare smart, ryggsäcken går emot hela tiden och det är inte skönt. Hoppas att jag kan få lite tejp på sjukan för att tejpa fast änden. Pallar inte att byta igen då jag redan bytt två gånger idag.

Blir även till att gnälla lite på ssk så han fixar nya slangar åt mig, ser ut som att jag har böldpest eller något nu. Mängder av både ärr och sår på magen bara för att jag inte tål klistret.

Nu sitter jag hur som på Cayenne och käkar lunch, var tvungen att äta nu för att efter sjukan så hinner jag inte då jag måste ta mig ut till flyget. I vanliga fall hade jag väntat med att äta tills jag låg bättre, men hade som sagt inte möjlighet till det den här gången. För då hade jag fått vänta tills jag landade i Stockholm med att äta.

Lunch: Bakad potatis med Bacon/broccoli och ädeloströra. 
Till det dricker jag mineralvatten.

0 kommentarer: