21 september 2010

Sjukhusbesök och HbA1c

Fick idag träffa min nya läkare, hon var riktigt trevlig och jag tror att jag kan komma att trivas med henne. Kändes betydligt bättre än med den jag hade innan. Vi gick igenom alla värdena och de flesta var riktigt bra. Mina höga blodfetter hade gått ned till en väldigt bra nivå, det enda negativa var att jag blir tvungen att äta massa multivitamin tabletter med extra järn för att de värdena hade sjunkit ganska mycket.
Mats min ssk trivs jag fruktansvärt bra med. Skulle utan problem kunna ringa honom precis lika lätt som jag ringer en av kompisarna. Hur kul som helst att snacka med. Han sa att jag dock inte kunde låna hans kurs-litteratur om jag nu tog tag i mitt liv och började plugga till just ssk.
Mitt HbA1c låg på 6.1 vilket var lite högre än vad jag ville ha men vilket enligt läkaren var helt perfekt. Hon tyckte inte om de gånger jag låg under 5.5

Mats (ssk) lovade tänka ut något för slangarna till pumpen och han höll med om att jag inte ska se ut som jag gör  när jag byter slang. Han skulle ringa mig under tisdagen för att tala om vad han kom fram till. Troligtvis blir det att jag byter fabrikat helt på slangarna, de som jag har är tydligen tillverkade i Danmark.

0 kommentarer: