21 september 2010

Suck

Jag som är både glutenintollerant och diabetiker har enorma problem med vad jag ska äta till frukost. Mycket av problemen är väl iof för att jag är ganska kräsen, men än då. Jag har alltid jätte problem med frukosten vilket flertalet gånger har resulterat i att jag hoppat över den helt.
Vilket absolut inte är speciellt smart, jag kan gå hela dagen utan att ha ätit mer än 2 mackor på hela dagen. Jag måste verkligen ta tag i det, diabetesen mår inte alls bra av det. Visst jag har sten koll på hur jag ligger, är grymt noga med att ta blodsocker och korrigera och ligger jag lågt/är på väg ned. Då äter jag alltid. Men det är nästan bara då jag äter och det är ingen hitt kan jag säga.
Jag blir sur, grinig och allmänt butter. De som känner mig vet att jag inte brukar va den griniga typen, snarare tvärt om. Har alltid vart den som gått med ett leende på läpparna och som hjälpt alla andra där jag kunnat. Lekt relationsrådgivare ett antal gånger vilket är sjukt skoj.


0 kommentarer: