02 september 2010

Ung diabetes ride.

>Nu börjar allvaret. Haft en hel del jobb den här veckan därför blir det min första riktiga dag i skolan idag. Ska slänga i mig lite frukost nu innan jag drar, sedan måste jag försöka få tag på ett datakonto då jag inte haft möjlighet till det tidigare.
Jag har nu även bokat biljetter till och från Ung Diabetes lägret. Dock har jag inte bokat hemresan än. Funderar på om jag ska ta bussen på Tisdagen eller om jag ska ta nattåget på Måndagen. Lutar faktiskt lite åt nattåget, men vi får se. Ska fundera på det någon dag innan jag bestämmer mig ordentligt. Vill ju hinna se Stockholm lite när jag ändå är där.

Ska bli så sjukt skoj att träffa Lisa och Mattias igen, även resten av gänget som var med. Men de två är de jag fortfarande har bra kontakt med. Läste det planerade schemat för de dagarna igår. Jag kommer seriöst va mer död än levande när jag kommer hem.



Onsdag den 22 sep.
Blir då resedagen för alla upp till Storulvån, vissa kommer att anlända samma dag och vissa kommer att anlända på torsdags morgonen.

Torsdag
Vi starta med frukost kl 08.00 startar vi med att äta frukost på vandrarhemmets restaurang. Efter det packar vi våra dags ryggsäckar inför ridturen som vi skall göra. Vi kommer att ta oss med bil till rid stallet där vi möter upp vår guide och får träffa våra hästar som skall ta oss ut på äventyr upp i åre fjäll värld. Vi äter lunch vid ca 12-13, tiden kan variera beroende på hur snabbt respektive långsamt vi tar oss fram. Efter att vi upptäckt fjällen på hästryggen så återvänder vi tillbaka till vandrarhemmet för att få i oss lite middag, duscha och ev bada/basta för att sen avsluta kvällen med att lära känna varandra lite mer genom olika lekar och lättare aktiviteter.

Fredag
Så starta vi med frukost kl 08.00 för att sen byta om och förbereda oss inför cykeläventyret som Anders Andersson tillsammans med mig kommer att leda. Vi kommer att hämta ut dom cyklar vi har hyrt av STF och sen kommer jag och Anders att ta er ut på lite annorlunda fjäll tur med cykeln som vårar färdmedel. Vi tar med oss lunchen i form av lunchpaket som vi äter ute runt 12-13 tiden. Vi cyklar så länge som vi orkar och alla vill och beger oss hemåt vandrarhemmet och bastu/bad i lagom tid till middagen. Efter middagen finns det tid för lite avkoppling med bastu och bad eller om man bara vill ta det lugnt på sitt rum. Senare på kvällen kommer vi ha lite diskussions frågor med lite korvgrillning och annat gott. För er som har massor av lekar eller liknande ta gärna med detta, behöver ej vara brädspel utan kan vara andra typer av lekar och kul.

Lördag
Så starta vi med frukost kl 08.00 för att sen hoppa på cyklarna igen eller ta oss till fot upp på fjället för att gå igenom och lära oss navigera med karta och kompass i den svenska fjäll miljön. Men vi skall också bara njuta av en skön vandring med lite fika och lunch utomhus.

Söndag
Äter vi frukost och packar sedan ihop och städar ur rummen inför avfärden hem. När vi är klara med rummen så käkar vi lunch och umgås tills alla har åkt hem. Lunchen är boka och vi kan äta när som beroende på när var och en åker, men det är alltid trevligare att äta alla tillsammans.

0 kommentarer: