12 april 2010

Det där med rubriker.

I fredags var planen att jag skulle låna pappas bil för att hämta det jag hade kvar i Örsjö. Pratade med Bästaste Stina på morgonen och fick då henne att följa med mig (tack så underbart mycket). Plockade upp bilen och släpet hemma hos päronen och gav mig sedan av, ringde Stina ett antal gånger på vägen tillslut fick jag tag i herr Mupp som skickade ett MSN medelande till henne och sedan tillslut när jag nästan var framme i Kalmar ringde hon upp. Jag tror hon blev lite stressad då jag var på bron och hon stod och sminkade sig mitt ute i ingenstans (okej, jag har ingen koll på vart du bor nu).
Så det fick bli en sväng på Ikea i väntan på att Stina skulle anlända, mötte även mamma där så jag gick ett varv på fyndavdelningen med henne. Hittade dock inget kul, eller jag hittade en tavla jag var sugen på men skippade det. Ekonomin är inte på topp den här månaden. Så istället blev det en korv med bröd medan jag väntade. Tillslut kom hon med andan i halsen,det första hon säger är "jag är hungrig". Så jag offrade mig för en glass medan hon åt.

Nu var det dags, vi satte oss i Göran och åkte iväg. Göran var på ganska bra humör idag och det var bara i Nybrorondellen som servon gav upp, annars var han på topp hela vägen. Kopplingen var inte värre än vanligt och vi tog oss både fram och tillbaka.
Blev ett stopp på ÖoB innan vi fortsatte sista biten mot Örsjö. Vi fick in mina saker i bilen under en mycket tryckt stämmning, var inte många ord som sades mer än de ord som kom när vi små gnabbade. Men Stina och jag lyckades få in det som skulle med. Har förvisso en badenbaden kvar, men den fick inte plats.

Jag har en stark känsla av att vår kontakt kommer försvinna helt den dagen jag får mina pengar (stekpanna, tält och lådor) och han får sin film och sin bok (som han kunde fått i Fredags om han påminnt mig). Det känns inte som att vi längre har så mycket att hämta hos varandra. Speciellt inte då han gått över till att bli verbalt elak. Då sjönk han i mina ögon, en sak när han går på mig. Det skiter jag fullständigt i, men när även mina kompisar bli drabbade, då ser jag rött.

Fick med mig underbara Stina hela vägen till Borgholm för att plocka ur bil och släp. Lagom då vi fått upp det tunga/jobbiga vem kommer då om inte herr Hunk. Han hade säkert planerat att komma lagom då vi var klara. Fick honom dock att springa upp till förrådet med några kassar som så småning om ska slängas.
Snäll som jag är så skänkte jag honom de Ps2 spel som var mina, jag har ju ingen nytta av de nu när jag verken har konsoll eller tv. En dansmatta med spel, Guitarr hero (80's) och alla Harry Potter spelen, sedan var det något mer spel.

Det var sjukt surt att kliva ur sängen på morgonen, hade velat ligga kvar för massa mys. Men icke, plikten kallade. Hittade honom i soffan framför en film när jag kom hem.
Blev till att lämna hem släp och bil innan han åkte för att lämna mig i min ensamhet. Fick underkvällen upp bordet och har väen sparkat igång den gamla laptopen och den funkar toppen, ska bara se om jag kan köpa ny sladd till den. För den ser lite massakerad ut sedan jag var i Usa.
Hittade även de bilder jag var så deprimerad över att jag tappat bort, snacka om lycka. De fanns där allihop.

1 kommentarer:

TINA M sa...

Wtf är det där för bild *LER*
Hmpff sympati åt e glass...bull shit minns jag rätt stod du o småretades om hur gott det var för att jag inte kan äta det....

Spendera inte tid på sånt som inte gör dig gott* Ja du fattar o det lär den som uttalar sig dåligt oxå fatta