06 april 2010

Motionera mera.

Igår var jag ute i sista minuten till jobbet (som vanligt med andra ord). Det regnade och hade sig men jag fick sådan enorm lust att ge mig ut och springa en sväng. Sagt och gjort, klockan 20.00 slutade jag jobbet gick då hem för att slänga på mig lite andra kläder än de jag hade på mig. Drog på mig gymnastikskorna och jäklar vilken känsla. Jag stoppade fickorna fulla med druvsocker och gav mig ut på första löpturen på mycket länge.
Sprang några kvarter och insåg sedan att min kondis är inte längre vad den borde göra. Vilket gjorde att jag blev peppad till tusen och sprang ännu mer, efter 3-4 låtar på mp3n var jag spyfärdig av trötthet.
Vem har stulit min kondition? Den jäv*ln ska jag banne mig ha tag i.
Men jag har tänkt ge löpningen en chans, jag måste verkligen se till att komma igång igen, jag har tappat så otroligt mycket. Sedan ligger blodsockret så mycket bättre när jag rör på mig ordentligt.
Nu är påsken slut och jag är fortfarande peppad efter lägret. Så nu jäklar är det dags att ta tag i det. Både med blodsockermätning, motion, kost och sedan måste jag försöka trycka på det där med ny pump. Men sjukan är så sinnessjukt sega =(

0 kommentarer: