29 april 2010

Mysko känning

Hade en helmysko känning igår kväll. Jobbade 10-20 första delen nere på Sol och då var allt toppenkanon. Gick sedan upp till Strömg. och känner att det här stämmer inte, äter ett päron och avvaktar. Känner hur jag blir sämre och sämre tar ett bls. 2.7 trycker in det värdet i pumpen och inget aktivt insuin, så jag dricker ett glas nyponsoppa.
Ännu lite senare har jag absolut inte blivit bättre utan snarare tvärt om. Tar ett nytt bls ligger då på 1.7 hittar inte så mycket på jobbet att få i mig. Så jag hinkar en liter nyponsoppa och äter två bananer och tänker "jäklar vilken rekyl jag kommer få". Någon timme senare ligger "rekylen" på 8.7. Jag ha ringen som helst aning om vart den här känningen kom ifrån, men jäklar va kämpigt det var.
Lotta och Carina tittade konstigt på mig när jag började härja i deras Kylskåp då det inte fanns något jag tålde hos oss. Jag kan ärligt säga att jag fick lite flashback sedan nyponsoppa tävlingen i högstadiet. Då drack jag 2.7L rakt upp och ned och gick vinnande där ifrån, ha haft mycket svårt för nyponsoppa sedan dess. Och kommer inte kunna dricka det på ett tag nu heller känner jag.

Men kan någon tala om för mig vart känningen kom ifrån? Jag hade inte tagit för mycket insulin och jag hade inte motionerat. Utan bara jobbat.

2 kommentarer:

emelie sa...

oj en hel del alltså, bra jobbat! ;)..

kan däremot inte riktigt förklara vad din känning kommer ifrån, ibland är dom bara riktigt skumma och man fattar ingenting..

Jossan sa...

Min lillebror har diabetes och hans blodsocker brukar vara helt skumt när han är på väg att bli sjuk... Men det hoppas vi du slipper bli! Skönt att det redde ut sig i vilket fall :)