22 april 2010

Läkarbesök

I morgon är det dags igen (idag när inlägger publiceras), den här gången ska jag träffa Mats. Jag hoppas att vi kommer fram till något vettigt och att jag äntligen kan få byta pump. Hoppas även att jag kan få lite fler kasetter till Accu-chek mätaren, kan inget annat säga än att det är min bästa vän och jag kommer gråta blod den dagen kasetterna är slut. Eller, det beror på hur tjuriga de är på sjukan, ifall de skriver ut fler eller inte.

Men åter till pumpen. Jag hoppas på att slippa MiniMed och då även på att få en Animas. Vet fler i Gävle som hade haft problem med den här pumpen och som inte litade på den. Får jag inte en ny tänker jag gå över till sprutor, då vet jag säkert att jag inte kommer sköta mig. Men det funkar inte att ha en pump som jag inte längre litar på. Jag fick klämma och kämma på både Mattias och Natalies pumpar i Gävle och kom fram till att det är en Animas 2020 jag vill ha. Är dock osäker på färgen, Natalie hade en rosa och rosa är egentligen så långt ifrån jag det bara kan bli. Just därför funderar jag på den rosa. Annars lär det sluta i en svart... Om inte en grön... Haha. Dagens I-landsproblem. Vilken färg ska jag välja?

 

2 kommentarer:

emelie sa...

oh svårt val, pumparna är snygga =) gillar rosa, svart & silver :)

Johanna sa...

Rosa :D