19 januari 2010

Fredag 15/1 = sjukhusbesök.

Jocke var sjukt snäll och körde in mig till sjukan så jag slapp ta bussen. Gick in i hus 48 som vanligt, tog kö-lappen och satte mig ned för att vänta. vänta och vänta. Tillslut 10 min efter att jag egentligen skulle vara där kom det någon till luckan så jag fick betala och gå vidare till nästa väntrum.
Där tog det inte många minuter innan läkaren kom, hade dagen till ära fått en ny läkare. Han hette Jan och jag trivdes sjukt bra med honom. Har inte tidigare vart med om att jag kunnat diskutera mitt liv med en läkare på det sättet jag kunde med honom. Han stöttade och trodde på mig, de andra har hela tiden tittat konstigt på mig och försökt att få mig på andra tankar.
Vi diskuterade verkligen allt, mina drömmar, min framtid, min diabetes och framför allt, mina resplaner.

Av någon anledning så hade labbet missat att ta en HbA1c så det fick vi sparka igång maskinen för att få svar på. Både läkaren och jag trodde att det skulle bli högt. Speciellt då alla andra värden var förhöjda och till anledning av hur jag idag lever.
Men det visade sig ligga på 6.0 och det är ju inte jätte dåligt. Jag är inte nöjd, men det var i vart fall bättre än väntat.

Insåg efter det här besöket att jag måste byta läkare. kan inte ha en läkare som jag inte kan prata med. Vad är läkaren då till för hjälp?

Läkarbesöket drog ut på tiden så efter det fick jag skynda iväg till fotterapeuten för att få fötterna kollade och det gick jätte bra. Ska ringa vårdcentralen när jag kommer ihåg för att se om  jag kan få bort de äckliga vårtorna jag haft i flera år nu (sedan mellanstadiet). Får jag ingen hjälp där ska jag ringa henne igen så ska hud få kolla på det.

efter alla besök gick jag ned till fiket för att käka lite. Blev en ost och skinkmacka och en loka i väntan på att Stefan skulle plocka upp mig så vi kund eåka vidare mot Linköping.

0 kommentarer: