09 januari 2010

Läkare.

Blev visst en mycket dyr månad. Det blir Linköping nästa helg, fick med mig Stefan upp så bor vi hos hans bror. Hoppas dock på att vi slipper dela säng, även om jag tror att vi skulle klara det utan problem.
Tåg är redan bokat och biljetten är inte återbetalningsbar, vilket är ganska surt. Men då har jag ändå ingen möjlighet att ta mig till sjukan som jag visst åkte på under fredagen. Så det får bli bil med Stefan upp.

Fick lite remisser till sjukan igår, slår ihop allt på samma dag = väldigt dyrt. Nu hittade jag dock mitt högkostnadskort och det ligger sedan innan på 200:-. Så snart är jag uppe på frikort igen. Först ska jag in och ta massa prover, blev hela raddan. De proverna man tar en gång om året (har dock för mig att jag gjorde det sist jag var där, men jag kan ha fel).
Ska ringa på Måndag och hoppas att jag får en tid omgående så proverna hinner in till Kalmar innan fredag.
Sedan Fredagen den 15/1 klockan 10.00 ska jag vara på Endorkin-/diabetesmottagningen och träffa någon läkare jag aldrig tidigare träffat. Tydligen hade min vanliga läkare inte tid den här gången. Men det ska nog gå bra ändå.
Sedan samma dag klockan 11.45 ska jag till fotterapeuten. Det var på tiden, har bett om den tiden länge nu.
Den 24/2 klockan 8.00 ska jag in till Dietistmottagningen. Även det har jag bett om, var 8år sedan jag var där nu. Så det är dags att uppdatera sig om framför allt frukost för de med diabetes samt celiaki (jag har båda åkommorna).

Inte nog med det. Den 25/1 ska jag försöka att hinna med ett besök på Um oxå. Behöver förnya mina recept. Men funderar på det här med stav istället. Är så lätt att glömma pillren hela tiden.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vaaaa vänta nu.. du fick med MIG upp??? Vem var det som kom med förslaget egentligen ;).

Dela säng fixar vi också om det kommer till det, vore inte första gången jag sovit med kläderna på och delat säng med en tjej *s*.

Som svar på en av dina kommentarer så vill jag bara säga att jag vet att det är så. Jag har inte missat den saken eller försöker påverka den!

Kram vännen

bella sa...

wow vad mycket du har att tänka på