11 januari 2010

"Gordon Ramseys the f-word"

Igår kom det upp en tråd på buke som urartade ganska kraftingt. Första inlägget såg ut så här..

"Sitter och kollar på "Gordon Ramseys the f-word" där de nu pratar om hästkött att det är nyttigt, fettsnålt mycket omega 3 osv. Inget fel alls i det.

Men hur visade dem det?
Jo de åkte till en uppfödare, där de visade hur hästarna hade det (gick i en hage och åt hela dagarna), sen valde de häst, DÖPTE den till Gordon och sa: - Nu ska Gordon slaktas så får jag hem köttet sen.
När köttet visar hon vad bitarna är och säger nått med: -Vad bra Gordon. Eller nått sånt.

Jag tog riktigt illa upp. Jag vill inte alls se hästen i förväg (precis som jag inte vill se något annat djur som ska bli mat) och sen se köttbitarna och veta att det faktiskt är DEN hästen! Tycker att det var väldigt okänsligt gjort utav dem.

Nån mer som såg det? Överreagerar jag som inte förstår alls hur de kan visa det på det sättet?

ska tillägga att hästarna såg ut att må bra så det var ju inga fel i det. Grejen är alltså bara hur enkelt de verkade ta på det och hur de kunde visa det så i tv"

Trådenörjar med en lång icke-diskussion om att man borde sätta namn och bild på de slaktade djuren i frysdiskarna på konsum för att få folk att bli köttätare "på riktigt" och utmynnar i en total omfamning och snuttifiering av alla stackars misshandlade grönsaker.

Det är så buke fungerar ♥



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åt jag kött alls skulle jag hellre äta en häst jag vet hade haft det bra en den stackars grisen på ICA. Tror folk att de växt på träde eller? Det är väl bättre att veta något om hur djuren haft det än att blunda för det.

YaHiida sa...

Ingen höll med den här stackars tjejen i första inlägget. Utan hon blev totaldissad.