20 januari 2010

Lördag = Linköping

Vaknade ganska tidigt på Lördagsmorgonen. Märkte redan då att jag hade ont i hela kroppen och det fanns tre möjliga orsaker. Den ena heter Linn och den andra heter Sonja.. Den tredje anledningen kan ha med boendet innan Linköping att göra.
Men största anledningen är nog en kombination av Linn och Sonja, bar runt på dom mest hela tiden. Annars började dagen med frukost tillsammans med familjen och efter det tog jag Stefan med mig till Cloetta (det hör till att åka dit om man är i Linköping). Köpte blandbannat 500g dumleklubbor till mig och en låda skumtomtar till pappa (han blev väldigt lycklig).
Vi satt på parkeringen vid Cloetta en stund och väntade på att Ove och Emma skulle komma förbi. Var jätte länge sedan jag träffade Ove och det var riktigt kul att få träffa honom igen. Det var lite små stelt till en början, men det släppte så småningom. Blev en sväng till bolaget och efter det lite krubb inne på Ikano huset. För att dra ut på det ytterligare drog vi in till stan, Ove visade mig blandbannat vart Plaza låg. Så jag skulle hitta senare på kvällen. Det såg ut precis som jag mindes det den gången jag var där för 2-3 år sedan, den gången jag hoppade på kryckor.


Här började klockan bli mycket så Stefan och jag åkte hem så jag hann fixa till mig lite innan jag skulle in till stan igen och möta upp rådet i Ung diabetes (tror även att det var någon mer än jag som inte tillhörde rådet). Hade jätte trevligt, maten var inte jätte toppen men fullt ätbar, personalen var sådär lagom trevlig.. Men sällskapet var desto trevligare. Var riktigt skoj att få träffa andra diabetiker och få höra hur de gör och hur de löser problemen som dyker upp.
Efter maten blev det lite biljard, jag insåg då hur usel jag egentligen är på det spelet. Lyckades dock att inte plocka fram min "dålig förlorare"- sida och dte var nog ganska tur. Blev en Rom/cola under spelets gång.

Såg redan innan fram emot lägret i Mars. Nu ser jag fram emot det desto mer, ska bli riktigt roligt.

Nu ska jag på en gång tillägga att jag saknade systemaren den här kvällen. Hade vart skoj med lite bra bilder. Mobilen är så kass att det inte ens går redigera så bilderna ser vettiga ut =(


0 kommentarer: