05 januari 2010

Varför?

Satt just och läste genom ett "personporträtt" på Ung diabetes och började genast tänka tillbaka på samtalet jag hade med diabetessköterskan tidigare idag. Jag tog upp mina planer om att dra utomlands och hade då lite funderingar på hur jag skulle göra med insulinet och det.
Eftersom att jag planerar att vara borta minimun 6 månader (om pengarna räcker blir det ett år) så kommer det gå åt en himlans massa insulin under den tiden. Jag försökte ta reda på om det inte gick att fixa så jag kunde hämta ut det i tex. Tyskland (eller vilket land jag nu är i). Men enligt honom jag pratade med var det tekniskt omöjligt att skicka insulin/andra hjälpmedel så.
Med andra ord sa han att det ända jag har att göra är att bära med mig allt. Jag hoppas verkligen att han skojar (ska se om jag kan prata med någon annan av sköterskorna och se vad de har att säga). Jag kan inte gärna bära med mig pump-+spruttillbehör för ett år. Speciellt inte då jag vägrar ha mer packning än min 55kg väska. Jag vet bara hur stor plats allt tog när jag var borta i tre månader. Det blev en hel väska med diabetes tillbehör den gången, fick endast plats med ett par shorts, ett par sandaler, två par t-shirts och lite underkläder. Annars var väskan packad med diabetestillbehör.

Jag har flertalet gånger läst i tex. Diabetes tidningen att folk fått insulin och tillbehör skickat till både Afrika och Frankrike. Så varför skulle jag inte kunna få det skickat till mig? Just nu känns det verkligen som att min diabetes förstör min dröm. Den har redan förstört två drömmar, ska den verkligen få förstöra ytterligare en?


0 kommentarer: