12 december 2009

Bää

I morse vaknade jag av att mamma stod och skrek på mig. Hon skulle tydligen vara i Löttorp vid tio och ville ha sällskap. Så allt förutom pigg fick jag släpa mig ur sängen, slänga på mig det som låg nedanför och ge mig ned och trycka i mig en tallrik yoghurt.
Jag kan verkligen inte äta så "tidigt" på morgonen. Men tillslut kunde jag trycka i mig det. Var tvungen att ha något i magen innan vi åkte. Lämnade in lite bää (bää = får) för rökning, så vi har möjlighet att få det innan jul.

Annars har jag faktiskt vart riktigt duktig idag och fixat pepparkaksdeg. Degen blev sjukt god, vilket både mamma och pappa höll med om. Dock har jag en far som är och nallar lite väl mycket tror jag. Får vara glad om jag får ut en pepparkaka av degen som blir kvar i morgon.

0 kommentarer: