01 december 2009

Shopping, Bio och Stina

Idag har jag haft en toppen dag. Började dock med att tacka nej till jobb innan jag hade vaknat ordentligt. Fick ett sms vid halv sju om att "kan du jobba idag 07.00-15.30" Skickade ett nej och somnade om precis lika fort. Vaknade sedan runt halv elva och hade en svag aning om att jag hade fått ett sms på morgonen om jobb.

Blev i vart fall frukost med familjen för att sedan skriva klart min T3:a och köra förbi jobbet innan jag stack till Kalmar.

I Kalmar parkerade jag uppe på taket vid baronen för att kunna gå in och kolla om de hade något kul. Hittade både det ena och det andra.
Inne på New Yorker hör jag plötsligt hur något harklar sig och hostar till precis brevid mig. Vänder mig om och vem står där om inte världens bästa Stina. Hade tänkt ringa henne när jag var klar på stan för att säga hej. Men det behövde jag ju inte nu. Tina bjöd med mig på bio under kvällen och sedan sa vi att vi ringer varandra när vi är klara här.
Jag hittade lite kläder som jag provade på New Yorker, hade en skjorta och en läcker kjol med mig ut. Blev efter det en sväng till dynamite för att kolla töjsmycke och vad de hade för åsikter/tankar om hur man skulle göra. Köpte i vart fall ett bra första smycke för att sedan kunna börja med de jag har beställt som borde komma nu i veckan.

Ringde sedan Stina och jagade med henne ut till Hansa city för att kolla bland annat skor. Hittade ett antal sjukt heta skor inne på skopunkten. Fick med mig ett par kängor därifrån som jag är helt kär i. Mitt i allt ringde även en tjej från Ung Diabetes, så nu ska jag bli kontaktperson här i regionen. Ska se om jag kan ha råd att åka på träffen de ska ha i Mars oxå. Tror hon sa att den skulle vara i Gävle, eller vart hon nu sa.

Sedan blev det middag hemma hos Stina för att sedan ge sig av mot biostaden för att se New Moon för andra gången <3



2 kommentarer:

Unknown sa...

Några av grejerna du fick tag på var heta..

Kul att ni lyckades få en så bra dag =D.

Kram Smulan

Tina M sa...

Japp världens bästa Ida o Stina gjorde stan osäker. o jag har aldrig dreglat så mycket som jag gjorde på bion!!
Haha os edan att träffa martin....minus eller plus där??