21 december 2009

Min helg.

Jag anser inte längre att jag behöver låta bli att skriva det som händer mig. För det gjorde jag tidigare.

Nu är jag tillbaka på hemmaplan igen. Helgen har vart bra, i Fredags "råkade" jag hamna i Emmaboda. Dock blev jag lämnad efter några timmar då mitt sällskap skulle iväg på julbord. Men jag hade inte lämnats lottlös, kylskåpet var välfyllt med diverse alkoläsk (Smirnoff ice och Bacardi breezer).
Sedan blev jag medjagad till bowlinghallen och det måste jag säga var sjukt trevligt (bara för att jag äger på bowling.... inte). Men första slaget var i vart fall en strike och jag hade Lillebror på mig sida resten av kvällen. Ju mer alkohol som togs in ju sämre gick det, men det var riktigt skoj måste jag säga.
Lördagen tillbringades till stor del i sängen, fick nästan frukost på sängen. Dock fick jag gå tre steg till bordet, men det var sjukt gott med stekt potatis, ägg och bacon den morgonen.
Vid två skulle mitt sällskap iväg och flytta åt sitt ex så jag tog tillfället i akt och drog med för att leka med Stina och "pappa".
Efter någon timme ringde mitt sällskap och talade om att han var klar. Så jag hoppade ut och åkte tillbaka till Emmaboda, där hämtade vi upp lite grejer hos Magnus innan det blev till att komma hem och äta. Här någonstans böev mitt humör ganska dåligt, för jag började bli väldans hungrig. Men efter maten blev det så mycket bättre. Trivs bra i det sällskapet.

På söndagen var jag tvungen att kliva upp mycket tidigt. Jag tror inte att jag var vid sinnes fulla bruk just då och glömde ungefär hälften av allt jag hade med mig tror jag. Men det får vi hämta vid nyår istället, för än så länge har ingen annan sagt något om nyår så jag bokar upp mig där.
Men det tog 70-75 minuter att köra till jobbet med det här vägunderlaget. Avundades de som fick ligga kvar i sängen några timmar till.


0 kommentarer: