23 februari 2010

Allt i samma inlägg.

Jag sitter just nu på biblioteket i Borgholm och väntar på att Stina ska sluta jobba så jag kan åka med henne in till Kalmar. Har ingen bil just nu då volvon måste träffa farbror doktorn innan det går och köra honom igen. Ljuddämparen måste på något sätt sättas fast igen då allt har rostat sönder, sedan är det punkatering på höger fram och sedan står den just nu utan baklyse.
Fick hjälpa pappa att få in den i garaget igår då han lyckades sätta fast den i backen upp till garaget (snor halt). Så jag fick så fint sätta mig i bilen och gasa medan han tog lastaren och knuffade, vi bucklade kofångaren endel men det fick funka. För bilen kunde inte stå där den stod. Efter mycket om och men fick vi in bilen i verkstaden så nu står stackarn där och fryser.
Ska blandannat in till sjukan för ytterligare en ny blodsockermätare då den enda hela jag hade hemma svimmade igår. Killen jag snackade med på sjukan skrattade åt mig när jag sa att "Stackarn svimmade igår. jag funderar på att ge Conny (ja, min bls-mätare hette Conny) en värdig död och begrava honom i min fina blå blomkruka". Jag förstår inte riktigt vad han skrattade åt.

Jag har en förmåga att bli inblandad i allt. Detta är inte första gången, men jag hoppas att allt löser sig till det bästa. Jag har äntligen insett att jag måste tänka på mig själv i första hand vilket jag egentligen aldrig gjort. Jag har alltid tänkt på alla andra i första hand. Men efter massa dåliga blodvärden och sådant krabb så har jag insett att det inte funkar längre.
Jag har börjat tänka på mig själv i första hand, sedan har jag förvisso blivit ett stort jäkla ego. Snacka om självförtroende. Men det har inte med saken att göra. Men just nu är jag viktigast, därefter kommer alla andra.

Har trotts detta ganska mycket att tänka på just nu och om 6 dagar sitter jag i min nya alldeles egna lägenhet. Laddad som få, känns lite som en ny start i livet, hoppas bara att allt ordnar upp sig till det bästa.

Sitter även och funderar lite på om jag inte ska ge Harrys i Borgholm en chans nu på Lördag, grymt sugen på utgång nu. Hoppas bara att snön och blåsten försvinner så man kan ta sig hem utan att behöva ringa snöplogen. Får se om jag åke rpå att gå ut själv eller om jag har möjlighet att dra med mig någon, Malin skulle få kompisar på besök så det gick nog inte.
Men jag får se o jag hittar ågon annan som är sugen på att hänga med ut =)

Pratade just med fotmänniskan på diabetesmottagningen, hon har fixat så hud kommer ner och kollar på mina stackars tassar då dom vägrade att göra något med dom när jag ringde. Så för hoppningsvis blir jag av med skiten nu. Har massa äckliga fotvårtor som jag hatar över allt annat just nu, hoppas verkligen på att dom tar tag i dte och kan göra något åt det.

1 kommentarer:

Camilla sa...

Hej! :)

Va kul för den mätaren är den bästa jag haft och jag älskade den men sedan fick jag hem den dära contour usb mätaren så jag använder den trots att accu chek är den bästa mätarn jag någonsin haft och den är så bra att storlken inte spelar någon roll. Jag har funderat på att byta tillbaka till den många gånger och ännu mer nu när du påminde mig,hehe.

Den enda nackdelen är väl att den är stor och inte har något lyse där man sätter blodet.

Trivs du med den? :)