18 februari 2010

Hormoner

Jag är till och från ganska dålig på att uppdatera här. Men det känns meningslöst att bara skriva för skrivandes skull. Det känns bättre att skriva om något jag vill skriva om =)

Förra helgen var okej, farmor fyllde år och lite sådant. Dock har jag vart ett hormon monster i en vecka nu. Tror att jag kan skylla på de nya p-pillren för det, men jag är inte säker. Planen är dock att jag ska byta till p-stav så småningom när jag har råd, den är inte helt gratis.
Så just nu går jag på Cerazette  för att se hur kroppen reagerar på det (ett piller med samma hormoner som staven). Staven ska ge ett jämt hormonflöde dagligen vilket kommer göra att diabetesen bli lättare att handskas med. Ligger alltid skyhögt de hormonfria veckorna. Men nu hoppas jag på ändring, det är så jobbigt att ha ett PMS program var 4:e vecka på pumpen. Jag vill ha samma jämt =)

Men jäklar vad känslig jag är just nu, har så lät till tårar för minsta lilla. I vissa fall räcker det med att ett hårstrå ligger fel. Just nu under OS kommer det fram ännu tydligare. Jäklar vad nära jag var att börja störtlipa när Kalla tog hem guldet, likaså när Ferry plockade sitt. Jäklar vilken känsla.   

0 kommentarer: