08 februari 2010

Frågor.

Svarar på lite frågor jag fick i kommentarerna härom dagen. Hade inget annat sätt att svara på och jag hoppas att det är okej om jag gjorde så här och tog bort ditt namn. så du fick vara anonym =)

Hej
Jag är en tjej på 12bast, fick min diabetes i juni, så jag har inte haft den länge, jag tycker att det är ganska jobbigt, och jag känner att jag inte har någon att prata med,
Har du pump eller sprutor?
vad tycker du är bäst? :)
Tack för att jag fick ställa frågor, :)



Jag hade oxå det problemet till en början, jag fick min diagnos när jag var 14 och kände mig då ensammast i världen. Jag visste ingen annan som hade diabetes vilket gjorde att jag misskötte mig under något år. Sedan en dag vaknade jag upp ur min bubbla och insåg att jag mår inte bra av det jag höll på med.
Jag hade till en början sprutor men bytte sedan efter mitt "uppvaknande" till pump. Jag trivs verkligen med pump och tänker verkligen inte byta ut den. Allt blev så mycket lättare med den, diabetesen blev enklare att leva med. Jag slapp sitta i restaurangen och dra upp tröjan för att kunna ge mig insulin, nu behövde jag bara plocka fram dosan och trycka på några knappar för att ge mig insulin.

Det är bara att ställa fler frågor om du har några. Vill du så kan du mejla mig på YaHilweh@live.se om du inte vill skriva här.
Jag hjälper mer än gärna till om du vill ha hjälp eller bara någon att prata med ibland =)

3 kommentarer:

Emelie sa...

Hej! Jag har också både gluten och diabetes. Har precis startat min diabetesblogg, kika gärna in där :)

www.ettlivsomdiabetiker.blogg.se

rosakaffekopp sa...

Hmm, diabetes är nog inge roligt..

Hanna sa...

Glad alla ♥:ans dag!