18 februari 2010

Ikea

Idag blev det jobb. Meningen var att jag skulle träffa Rikard inne i Kalmar vid två för att diskutera hur vi ska kunna dra igång något för oss diabetiker. Men trotts att jag stod otillgänglig ringde de och bad mig.

Så dagen får istället planeras i jobb, jobb och mer jobb = Pengar, pengar och mer pengar.

Igår var mamma och jag på Ikea och shoppade loss till min lägenhet så nu står mitt konto på - igen. Jag har nu ett orange duschdraperi (det är verkligen hemskt, men det livar upp de gröna kaklet lite), sedan köpte jag en fin badkarsmatta (som jag endast inhandlade för att den var fin). Annars köpte jag bara bra att ha saker så som porslin, bestick, glas, diskställ och sådant som man behöver.

1 kommentarer:

emelie sa...

det blir alltså typ en kebabtallrik på vägen hem? :) tack för alla tips, det är skönt att kunna byta erfarenheter med andra :) är så trött på dessa känningar dagen efter, vill liksom kunna gå ut & roa mig som alla andra & ändå kunna må okej dagen efter ;) ja, men jag är också jättenoga med att kolla mitt blodsocker dagen efter.. det är viktigt :) förr tog jag typ aldrig värden, nu tar jag säkert minst 10 st om dagen.. :P

ja, men precis, känningarna kommer oftast efter man har varit ute på krogen & dansat en kväll.. oftast på dagen brukar jag ha spelat innebandymatch också, så det blir lite dubbelt upp med aktivitet liksom.. och det låga blodsockret kommer ju i efterhand! :/ då ska jag också prova att ta lite mindre insulin till frukosten :) min "basdos" är 6 enheter humalog, och jag brukar ta ungefär 5 om jag har varit ute.. kanske då ska minska till 3-4 enheter :) bara att testa sig fram antar jag ;) är så orolig från en gång då jag hade druckit som tusan en kväll & kräkts under natten & morgonen, tänkte inte då på att dricka nåt sött eller nåt dum som jag är :P blodsockret steg aldrig, utan bara sjönk & sjönk hur mkt jag än åt :/ så efter den gången har jag blivit riktigt rädd :/ därför känns det så skönt att kunna prata med någon annan & få tips :)

tack för tipsen om drycker :) allt är värt att testa :)