24 februari 2010

Jävla dag!

Dagen börjar med att jag är på topp humör. Solen skiner och det var verkligen ett toppen väder idag, allt kändes rätt när jag öppnade ögonen efter nattens drömmar. Var iväg en sväng på återvinningen och ja donade med lite av varje under morgonen. Fick låna Jockes bil för att kunna ta mig någonstans idag, så jag åkte med när han skulle till jobbet och åkte därifrån direkt till Kalmar. Parkerade framför Obs och Maxi då jag skulle in och möta mamma hos optikern, hjälpte henne att välja bågar.
Sedan skulle jag åka vidare mot NetOnNet jag vred om nyckeln precis som vanligt bilen startar snällt och ska då lägga i backen. Av någon anledning ville inte bilen ta backen och den ville inte heller ta någon annan växel.
Så något har hänt, men fråga mig inte vad, den skötte sig exemplariskt fram tills dess att jag skulle lägga i en växel.
Mamma som ännu inte hade hunnit åka fick se om hon kunde göra något, men inte heller hon hade magiska fingrar. Så bilen fick stå kvar på parkeringen medan jag försökte komma på något.
Ringde brorsan och självklart fick jag låna hans bil, men då var jag först tvungen att fixa fram en snöskyffel så vi kunde skotta fram hans bil.
Men då kom problemet, det finns inte en enda jäkla spade att få tag på i hela Kalmar. Så efter massa diskussioner med mamma så ringde hon sin jobbarkompis som bor utåt Smedby. Så vi fick åka dit och låna en skyffel så vi kunde få fram bilen.
Bilen stod längst in i hörnet på en gratisparkering bakom stationen. En parkering jag inte ens visste fanns och jag kan säga som så att det var en dum placering av bilen då snöplogen så fint hade byggt in bilen i en snövall. Man såg knappt bilen under all snö. Men brorsan tog sig ann skottningen medan jag försökte gräva fram rutorna. Vi fick tillslut fram bilen och den startade så snällt. Nu var det raka vägen till Emmaboda som gällde (efter ett ärende på NetOnNet och ett på ClasOhlsson).
Nu kom nästa problem, det finns inget fläkthelvete i bilen så man får skrapa insidan på rutan var och varannan meter. I Nybro tröttnade jag på det, hade då lyckats att få en ren fläck på 10x10cm strax över ratten som gick att se på. Jag styrde då vägen mot Statoil, stackars bilen hade då även börjat tala om att den ville ha mat så jag fick passa på att ta det där.
Pratade med killen som stod i kassan och förklarade mitt problem med isen som hela tiden bildades på insidan av rutan. Han hade egentligen bara en trasa som var mot imma och det var ju helt meningslöst då jag hade is på insidan. Då kom han på att han hade en avisnings spray som dock skulle användas på utsidan, men förtusan tänkte jag. Vi kör på det, det får bära eller brista.
Jäklar i mig vad den luktade, man kunde fasen bli hög på doften. Så jag fick mellanlanda på donken för att doften skulle lägga sig lite. Sedan gick sista biten ganska smärtfritt.

Varför klev jag ens upp i morse?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hehehe, detta var askul :D...

Iaf.. nä jag kommer inte använda Eeze eller Zon eller den jag har här hemma vad fan den nu heter. Anledningen till det är att försvinner smärtan så kommer jag börja träna som vanligt igen och då kan jag mycket möjligt förvärra det. Bättre att ta det lugnt och låta det fixa till sig.

Hörde talas om en bra Naprapat och har tänkt kolla upp den infon så kanske jag får lite ordning på kroppen så sett.

Tina M sa...

Om du inte hade "glömt" mig så hade du kunnat ringa då jag äger spade :P
Och troligen var jag i staden då med....