23 februari 2010

Accu-Chek Mobile

Det har vart en händelserik dag. Mötte upp Stina på Hemköp vid två då hon skulle handla innan vi brummade vidare mot ÖoB där hon skulle shoppa saker till hunden. Jag fick köra och jag kan ärligt säga att det var första gången jag körde Skoda och det var faktiskt helt okej. Tog mig knappt in bakom ratten när jag skulle in, Stina är mycket kortare än mig kan vi lugnt säga.
Efter ÖoB så dumpade hon av mig vid sjukan där jag skulle träffa fotmänniskan som förvisso var ganska meningslös då jag inte fick den hjälp jag ville ha.
Träffade sedan en sköterska som skulle hjälpa mig med Bls mätare. Vi stod först och tittade på de gamla vanliga tråkiga men tillslut plockade hon fram Accu-chek mobile mätaren och då behövde jag inte fundera längre.

Har tagit några värden med den och seriöst jag tror jag är kär. Han fick ganska omgående namnet Tommy. Jag tycker att Tommy passar honom riktigt bra, han ser verkligen ut som en Tommy.
Än så länge har jag inte hittat något vettigt att klaga på annat än att lancetterna inte går att återvända mer än den sista lancetten i trumman. Och ja, den är i största laget, men man kan inte få allt här i livet =)
Kommer en bättre recension på den är jag använt den ett tag så vi lärt känna varandra.

  • 50 tester i en kassett
  • Väldigt liten blodmängd 0,3 µL
  • Ingen kodning
  • Påminnelsefunktion (Den är helt underbar)
  • 6 lansetter i varje trumma

2 kommentarer:

Nora sa...

Är inte den där mätaren jättestor?

emelie sa...

aha men gud vad skönt ;) men tycker du att det funkar bra med pump? är det aldrig jobbigt att ha den om du jämför med sprutor? om du har haft sprutor iofs.. ;)

vad härligt att du är lite in love med din nya mätare ;) jag tänkte att jag skulle börja slänga upp lite bilder i min blogg nån dag, kul att se vad alla använder sig av liksom :)