26 februari 2010

Diab.

Idag fick jag hem en CareLink USB som Ulla skickat till mig efter vårt möte hos diabetessköterskan. CareLink är en sticka som gör att jag kan ladda ned pumpen till datorn för att få bättre koll på det hela. Ska installera den i morgon för att se hur det hela fungerar.

Accu-Chek mobile mätaren och jag är just nu bästa kompisar. Seriöst, jag har aldrig haft en bättre mätare. Han gör verkligen allt för mig. Kom även på hur man skulle göra för att kunna använda nålarna mer än en gång (ja, jag är lat och orkar inte byta jämt). Så nu är jag mer än nöjd.

Har återigen börjat ligga på tok för högt om morgnarna. Funderar på om det är pga nattliga känningar eller vad det är jag missat den här gången. Har tidigare haft känningar under natten som jag inte märkt, har börjat fundera på om det är vad som skev även denna gång.
Tar till tolv-ett innan värdena är normala igen när man vaknat med ett värde på 18-19 mmol.

1 kommentarer:

Barbara sa...

Dina höga morgonvärden kan ha med din kost att göra. Om du inte ha sett den, se till att du tittar på dokumentären om hur "levande föda" (dvs färska frukter och grönsaker) påverkar diabetes typ 1 och 2. (Trailer finns på min sida)
Lycka till!