14 februari 2010

Helgen.

Det har vart en väldigt omtumlande helg känslomässigt. I fredags var jag sjukt pepp på utgång men självklart lyckades jag bli insnöad och kunde då inte ta mig någonstans, vilket gjorde att jag surade ihop i allmänhet och groggade lite här hemma.
Någon gång undernatten fick jag ett sms där det stod "Ring mig", så jag ringde upp bästaste Ylva så vi kunde fyllesnacka lite (vilket blev dryga 90 minuter). Underbar tjej det där, får se till att ta mig dit snart för att träffa henne =) Satt även uppe och snacka några timmar med Nicke över msn, kom i säng runt tre.

I Lördags blev jag uppringd om jobb, men eftersom att plogen inte går här förbi så tidigt så hade jag ingen möjlighet att ta mig till jobbet alls. Så jag fick så fint tacka nej till den turen (vilket jag absolut inte ville). Ska jag vara ärlig så gjorde jag inget under lördagen annat än att fundera, jag hatar verkligen att tänka så som jag gjort. Måste ta tag i det här någon dag.

Idag har jag vart sjukt duktig, drog med mig kusinen för att simma lite. Blev att vi simmade en timme för att sedan sätta oss i bastun ett tag. Dock tyckte hon att det blev för varmt efter ett tag så det blev inte så länge =(
Sedan var det födelsedagsmiddag hos farmor, dock åt verken jag eller Anna hare så vi fick någon mysko kyckling som smakade mer sött än salt. Men efter lite kryddor gick även den att äta.

3 kommentarer:

emelie sa...

hur gör du med ditt blodsocker & insulin när du dricker alkohol? vad dricker du när du festar? har du pump eller tar du sprutor? hur reagerar du dagen efter?

jag har många frågor kring de just nu.. :P alltid bra att byta erfarenheter :)

emelie sa...

okej, men vad brukar du ligga på ungefär när du kommer hem då? jag brukar också ligga högt i blodsocker när jag kommer hem, allt mellan 15-30 mmol :/ brukar jag ligga så högt, typ över 20 brukar jag inte äta något på kvällen.. bör man göra det oavsett om man ligger så högt?
jag brukar inte få känning på natten/morgonen, men däremot efter frukosten.. brukar liggga runt 12 när jag vaknar och tar då mina enheter insulin, oftast 5-6 enheter humalog.. därefter brukar jag få känningar och jag tycker att det tar mycket längre tid att få upp blodsockret.. kanske blir man "känsligare" för insulin då? kanske bör ta lite mindre insulin vid frukosten? eller se till att äta en riktigt ordentlig frukost?

emelie sa...

okej, men om vi säger att du ligger på 25, hur många enheter tar du till det då & vad äter du? när du dricker rom/cola, är det vanlig cola eller light? jag dricker inte heller dem sockerfria cidern.. blir du som jag, känsligare för insulin dagen efter? och upplever du att det tar lång tid för blodsockret att stiga om du haft en känning på morgonen?