09 oktober 2009

Fredag.

Jag har hunnit med en hel del idag måste jag säga. Jag har även vart enormt duktig och lagat mat och till efterätt blev det en äppelpaj som just nu står på kylning.
Först på morgonen var jag hos kiropraktorn och knäckte loss ryggen ytterligare en gång, efter det var det skola och filosofi som gällde. Där hade vi lite diskussioner om bland annat dödsstraff, dödshjälp, och aborter. Var sedan inne hos skolans syv så jag kunde få ut mina betyg och skicka till studera (eller vart det nu var) så jag kommer in på de skolor jag vill.
Var klar i skolan redan vid halv ett, då drog jag iväg till kvantum för att handla ett frimärke och lite mat till kvällen. Planerade en ost och skinksallad, som faktiskt blev riktigt god.

Till lunch stekte jag lite torsk som även den inhandlades på kvantum. Blev riktigt gott, var länge sedan jag åt fisk.

Vid fem hade jag ridlektion. Idag skulle vi hoppa och jag hade fått Lady, hon var ganska trevlig. Kittlig och allmänt surig men jag gillade hennes personlighet och hon var mycket lättriden, i vart fall i hoppningen. Behövde bara hålla i mig och styra.
Mitt i en serie så säger ena stiglädret KNAK och plötsligt så har jag bara en stigbygel (spännet i det andra gick sönder). Får springa in i stallet och hämta ett nytt för att sedank unna fortsätta.

1 kommentarer:

Unknown sa...

"-Hur gick ridningen?

-Jo den gick bra"

Hur lyckas du definiera det där som "bra"?