05 oktober 2009

Plugg - Umeå?

Jag har idag gjort något jag aldrig trodde skulle ske. Jag har sökt högskola/universitet, hittade ett antal kurser/utbildningar som jag vill läsa. Enda problemet är att 95% av det jag vill läsa endast finns i Umeå.
Umeå, världens ände. Men tro det eller ej, jag har sökt till Umeå. Ju mer jag tänker på det ju mer positiv blir jag till det hela. Visst Umeå det är 125 mil enkel resa och tydligen ska kollektivtrafiken vara usel. Men det får jag ta om det är det här jag vill göra. Vilket jag verkligen vill.

Är just nu enormt sugen på att plugga, ser verkligen fram emot det nu. Har sökt blandbannat dietistprogrammet och därtill lite olika små kurser.

Ska snacka lite med Syo i morgon och även försöka ringa Umeå universitet och se om möjlighet finns att åka upp och kolla en helg. Vet en tjej som fick hela resan sponsrad.

Är lite småtveksam till Umeå då mina tankar om Umeå är "Pälsmössa och vinterjacka i Juni"

2 kommentarer:

Zakki sa...

Umeå är inte så farligt ska du se.
Och det är faktiskt ganska varmt juni så päls behöver du inte.
Umeå är faktiskt riktigt härligt att bo i ^_^

Malin sa...

Det låter ju jättebra! Och modigt gjort! :) Vi måste ses förresten snart! Var för länge sen! Jag har en ny blogg igen, så jag länkar adress!

KRAM

http://www.metrobloggen.se/Mauwlin