01 oktober 2009

Panik.

Vaknade av sambons klocka vid tio i fem. Somnade om och räknade med att min klocka skulle ringa vid sex. Självklart stänger jag av klockan i sömnen och vaknar vid 07.36 sju minuter innan bussen gick. Fick lite smått panik. Slängde på mig mina mysbyxor och en t-shirt.
Hann dra en hårborste genom håret och drog åt mig en mössa i farten. Hann slänga ned plånbok, blodsockermätare, mobil, halsduk och nycklar. Drog på mig en jacka och sprang till bussen där det redan stod fullt av folk.
Lagom i Nybro fick jag springa in på Coop och köpa en liten burk keso med löksmak och en flaska ramlösa med mango-smak.
Nu sitter jag i skolan och har webbdesign, efter det ska jag iväg och klippa mig för att sedan hinna till svenskan vid halv tre. Måste där emellan hinna hem och hämta mitt svenska arbete som jag glömde där hemma.
Tackvare stressen nu på morgonen låg mitt blodsocker på 8.3 när jag kom in till Nybro. Men nu tror jag att jag har fått lite ordning på det.

Har enorm träningsvärk från ridningen igår, red Poseidon (Poe) vi jobbad mycket med sidförande.
Fick genom honom ganska fort och han var ur mysig att sitta på sedan. Lyssnade för minsta lilla, behövde knappt hålla honom utan kunde verkligen styra och trixa med sitthjälperna.
Galoppen gick sådär, han trampar på tok för mycket luft de första två-tre galoppsprången. Men vi fick till även det tillslut.

Poe och Wagner är hitintills mina favoriter.

1 kommentarer:

Menjagvetinte sa...

skit fin tiger!