22 mars 2010

Böcker.

Grymt väder idag, ska snart börja göra mig i ordning för en sväng till Kalmar. Idag blir det det besöket jag velat gå på hur länge som helst. Jag ska nämligen till dietisten, ska bli sjukt intressant och jag hoppas att hon kommer med lite bra tips och ideer =)
Nu sitter jag och funderar på om jag hinner springa ned till biblioteket innan mamma kommer och hämtar upp mig. Behöver ha någon bok med mig att läsa på Torsdag när jag ska sitta så många timmar på tåget. Kommer förvisso ha datorn med mig, men man tröttnar så lätt på den.
Tänkte se om de har Charline Harris serie "Sothern vampire series" (true blood). Sedan har jag även en beställd bok som väntar på mig och det är Mön som hatar kvinnor. Har inte läst den än, vilket egentligen är konstigt för att vara mig då jag kan plöja böcker som ingenting. Har jag väl fastnat för en bok så är det inte lätt att få kontakt med mig.
Exet har full koll på det sedan jag fastnade i Twilight serien, plöjde genom de böckerna i otrolig fart. Var hemma från skola bara för att kunna läsa. Totalt läste jag ut böckerna på 36.5h och då läste jag ändå fyran på engelska. Då var jag igång med läsningen och jäklar vad det gick undan, sedan blev man lagom deprimerad var gång boken tog slut så då fick man fort som attan springa och köpa nästa bok i serien.
Det var på den tiden då man tänkte, drömde och fantiserade om Twilight. Det var då man önskade att pojkvännen skulle vart vampyr, att ha någon som vakade över en på det sättet.

1 kommentarer:

emelie sa...

ah okej, för det är så olika kommentarer om man kan käka det eller inte, tänkte på soyan.. det sägs ju att vetet kokar bort under tillagning, vet du om det är sant? :)

ja okej, men du ligger ju ganska "lågt" i blodsocker vad jag förstår? så i samband med motion förstår jag att det skulle bli väldigt lågt.. jag kör ju med sprutor :)

slapp du någon känning som du skrev om i förra inlägget? vad hade du när du åkte iväg till statiol?

hur gick det hos dietisten idag? fick du några bra tips? :D